?>
-      قیمت روز      طلایاب      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      خرید نهال      نوید      *      +      -      *      -      +      دانلود سریال آواتار 2024      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
شهر نيوز

شهر نيوز
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 50
دیروز : 56
افراد آنلاین : 1
همه : 35605

طرز تهيه سوپ در انواع مدل‌هاي مختلف آن را به شما معرفي مي‌كنيم كه مي‌تواند به عنوان يكي از مقوي‌ترين غذاها به خصوص در زمان بهبود بيماري مورد استفاده قرار گيرد. در اين مقاله به انواع مختلفي از روش‌هاي طرز تهيه سوپ ساده، جو، با رب گوجه، با سزيجات، شير، خامه، مرغ و غيره اشاره خواهيم كرد.


طرز تهيه سوپ سادهسوپ يك ماده خوراكي مايع و نرم است كه معمولا زماني كه گرم است مصرف مي‌شود. اين ماده معمولا انواع مختلفي از تركيبات مفيد براي سلامتي بدن و تقويت آن از جمله سبزيجات، گوشت، روغن، ادويه و نيز نمك و ديگر موارد را دارد. شما مي‌توانيد از سوپ‌ها در دو حالت استفاده كنيد. اول زماني است كه بخواهيد آن را به عنوان پيش غذا مصرف كرده و اشتهاي خود را باز كنيد. حالت ديگر آن است كه مي‌توانيد از آن زماني كه دچار بيماري شده‌ايد و مصرف برخي غذاها براي شما منع شده است، استفاده كنيد. سوپ‌ها را مي‌توان به دو دسته رقيق و غليظ نيز تقسيم كرد و از نظر محتوايي تنوع بسيار زيادي دارند. براي طرز تهيه سوپ ابتدا به يك دستورالعمل ساده بسنده مي‌كنيم كه عبارت است از:


ماده موردنياز مقدار موردنيازرب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوريآب مرغ 2 ليوانآب 2 ليواننودل يا ورميش 1 بستهسبزي معطر خشك 1 قاشق غذاخوري (يا تازه)جو پرك 2/3 ليوانپياز رنده شده 2 قاشق غذاخوريبا آماده سازي اين مواد حال داريم:
ابتدا لازم است براي طرز تهيه سوپ ساده، تابه‌اي را گرفته و رب گوجه فرنگي را به آن اضافه كنيد. سپس پياز رنده شده را سرخ كرده و به آن بيفزاييد.مرحله بعدي آن است كه 2 ليوان آب مرغ را به همراه يك مشت جو پرك درون ظرف بريزيد و صبر كنيد تا اين مواد پخته شوند. (اگر آب مرغ براي شما در دسترس نبود، مي‌توانيد به جاي آن 2 – 3 قرص عصاره مرغ يا گوشت را استفاده كنيد.)حال نوبت آن است كه پس از پخت جو، سوپ را از روي حرارت برداشته و درون مخلوط كن بيندازيد. اين كار را انجام دهيد تا جوها كاملا پوره شده و مايع سوپ غليظ شود.حال لازم است تا 2 ليوان آب را به سوپ ميكس شده اضافه نموده و نودل و سبزي خرد شده يا معادل ديگر آن يعني سبزي معطر خشك را به اين سوپ اضافه كنيد.در ادامه مراحل طرز تهيه سوپ ساده، بايستي اجازه دهيد تا عطر سبزيجات به مواد اضافه شود. تا اين زمان صبر كنيد تا سوپ شما جا بيفتد.حال سوپ شما آماده است. در اين مدل از طرز تهيه سوپ ساده، مي‌توانيد از رشته فرهنگي يا ورميشل، ماكاروني و غيره به جاي نودل استفاده كنيد.طرز تهيه سوپ ساده براي سرماخوردگيدر صورتي كه قصد داريد تا يك دستورالعمل طرز تهيه سوپ ساده را براي سرما خوردگي داشته باشيد، مي‌توان به مورد زير اشاره كرد كه عبارتند از:

ماده موردنياز مقدار موردنيازسينه مرغ 250 گرمپياز 1 عدد بزرگليمو ترش 1 عددسير 1 حبهروغن مايع به ميزان كافيهويج 2 عدد (متوسط)سيب زميني 2 عدد (متوسط)جعفري خرد شده 1 قاشق غذاخورينمك، فلفل، زردچوبه به ميزان كافيحال در رابطه با طرز تهيه اين نوع ماده خوراكي مي‌توان گفت:
ابتدا لازم است 2 ليوان آب را داخل يك قابلمه مناسب ريخته و روي آن را حرارت دهيد. سپس بايستي مرغ را به همراه مقداري زردچوبه به آن افزوده و درب قابلمه را قرار دهيد تا مراحل پخت انجام شود.به مدت 15 دقيقه صبر كنيد تا مرغ درون آب جوش باقي بماند. اين كار باعث نيم پخت شدن مرغ و نيز گرفته شدن زهم آن مي‌گردد.حال بايستي پوست پياز و سير را گرفته و صبر كنيد تا به صورت ريز خرد گردد. حال قابلمه‌اي را به منظور تهيه سوپ در نظر بگيريد و اجازه دهيد تا كمي حرارت ديده و روغن بيفزاييد. سير و پياز را خرد كرده و آن را به قابلمه بيفزاييد. كامل تفت داده و بگذاريد تا نرم شود.حال مقداري زردچوبه را اضافه كرده و آن را دوباره تفت دهيد. صبر كنيد تا زردچوبه در سير و پياز جذب گردد. حالا زمان آن است كه مرغ را به صورت دلخواه (به حالت نگيني و يا حالت ريش ريش) خرد كنيد و آن را به مخلوط بيفزاييد. حال آن را تفت دهيد.پس از انجام اين مرحله از طرز تهيه سوپ مرغ مناسب براي سرما خوردگي، 4 ليوان آب جوش را به قابلمه بيفزاييد و تا مدت 30 دقيقه صبر كنيد تا مرغ شما پخته شود. حال نوبت آن است كه هويج‌ها را نگيني خرد كرده و درون قابلمه بيفزاييد. 15 دقيقه ديگر نيز صبر كرده و بگذاريد تا اين مواد هم پخته شوند. حال سيب زميني‌ها را خرد كرده و به آن بيفزاييد.شايد جالب باشد بدانيد كه علت دير اضافه كردن سيب زميني به اين محتوان آن است كه هويج در مقايسه با سيب زميني ديرتر پخته مي‌شود. همين عامل باعث نرم تر و له شدن سيب زميني خواهد شد.جوان ايراني (irjavan.com)


مرحله بعدي آن است كه جعفري را اضافه كرده و سپس نمك، فلفل را به سوپ بيفزاييد.حال با پخته شدن كامل سبزي‌ها، آن را از روي حرارت برداشته و با جعفري خرد شده تزئين مي‌كنيم. شما مي‌توانيد آبليمو ترش را در انتهاي پخت سوپ نيز با اضافه كردن جعفري بيفزاييد. همچنين اين ماده مي‌تواند در زمان سرو نيز اضافه شود.نكته: اگر قصد داريد سوپ مرغ را كمي لعاب دار كنيد، به صورتي كه از آبكي شدن آن جلوگيري كنيد، مي‌توانيد به آن كمي رشته سوپي اضافه نماييد. در اين حالت يك مشت رشته سوپي را به صورت خيلي ريز در اواسط پخت به سوپ اضافه نماييد.
در اين دستورالعمل ما از زردچوبه استفاده كرده‌ايم كه به همين خاطر رنگ آن زرد شده است. براي اينكه رنگ بهتري داشته باشد، پيشنهاد مي‌كنيم در اين دستورالعمل طرز تهيه سوپ از يك قاشق غذاخوري رب گوجه كه با روغن تفت داده شده است استفاده كنيد. سپس آن را در اواسط پخت به سوپ اضافه نماييد.

 

طرز تهيه سوپ براي كرونااگر در اثر بي‌توجهي شما و يا يكي از عزيزان‌ شما به بيماري كرونا مبتلا شده‌اند، مي‌توانيد از دستورالعمل طرز تهيه سوپ زير براي درمان كرونا استفاده كنيد كه به شرح زير مي‌باشد:
ماده موردنياز مقدار موردنيازبلدرچين 2 عددسيب زميني 1 عددهويج 1 عددآرد، شكر، فلفل قرمز به مقدار موردنيازپياز خرد شده به مقدار موردنيازپياز 1 عددورميشل، سبزي سوپ تازه به ميزان موردنيازكرفس 1 ساقهحال براي طرز تهيه اين ماده مي‌توان گفت:
ابتدا بايستي بلدرچين‌ها را به صورت كامل شسته و در درون آن را خالي كنيد. سپس بايستي پيازها را به صورت نگيني خرد كرده و درون يك قابلمه قرار دهيد. شما بايد آنها را در يك قابلمه سرخ كنيد و زماني كه سبك شوند، بلدرچين‌ها را اضافه نماييد. آن را نيز همانند پياز تفت دهيد.در مرحله بعدي از طرز تهيه سوپ، بايستي نمك، فلفل و نيز زردچوبه را به محتوا اضافه نموده و آن‌ها را درون قابلمه بريزيد. زماني كه آب جوش شد، شعله را كمتر كرده و بگذاريد تا آرام بپزد. در اين حين نيز كف روي آب را بگيريد و وقتي كه به حالت نيم پز شد، نوبت اضافه كردن هويج‌ها است.در اين مرحله بايد هويج ها را به صورت نگيني خرد كرده و آنها را به بلدرچين بيفزاييد. شما مي‌توانيد كرفس‌ها را نيز نگيني خرد كرده و به سوپ اضافه كنيد. زماني كه بلدرچين به حالت پخت درآمد، نوبت آن است كه آن را از سوپ خارج كرده و گوشت آن را جدا نماييد.آن را درون يك قابلمه ريخته و سيب زميني‌ها را نگيني خرد نماييد. سپس بايستي آنها را به سوپ خود اضافه كنيد. همچنين مكمل اين مواد، سبزي‌هاي خرد شده است كه بايد به آن اضافه شود. بايستي در حدود 5 – 10 دقيقه انتهايي، ورميشل را اضافه كرده و با تست كردن غذا، نمك و مقدار افزودني‌ها را بررسي كنيد.

 

 

طرز تهيه سوپ جوحال مي‌خواهيم يك دستورالعمل خوب را براي تهيه سوپ جو با شير و خامه بيان كنيم كه به شرح زير مي‌باشد:
ماده موردنياز مقدار موردنيازسيب زميني 1 عددجو پرك 1 ليوانآبليمو 3 قاشق غذاخوريشير 6 ليوانمرغ 200 گرمپياز 1 عددبلغور گندم نصف ليوانآرد 1 قاشق غذاخورينمك و فلفل و خامه به ميزان موردنيازجعفري خرد شده براي تزئين به مقدار كافيحال داريم:
ابتدا بايستي جو و بلغور را به مدت 1 ساعت قبل از پخت در آب سرد قرار داده و سپس براي آن هويج و سيب زميني را خرد كنيد.حال بايستي پياز را خرد كرده و به همراه مرغ و 4 ليوان آب درون يك قابلمه بريزيد. آن را با حرارت ملايم پخته و بعد از گذشت 1 ساعت، جو و بلغور را به همراه هويج به غذا اضافه كنيد.حال 1 ساعت بعد سيب زميني خرد شده را اضافه كنيد و صبر كنيد تا در ظرفي كه درب آن را كامل بسته‌ايد و در حرارت متوسط قرار دارد، بگذاريد.بعد از زماني كه مواد پخته شدند، مي‌توانيد درب ظرف را برداشته و بگذاريد تا آب سوپ كشيده شود. در اين حالت مي‌توانيد استخوان‌هاي مرغ را نيز جدا كنيد و بگذاريد تا آب سوپ كشيده شود. حال 1 قاشق غذاخوري آرد را به همراه 1 ليوان شير سرد حل نموده و بگذاريد تا درون سوپ مخلوط شود. حال باقيمانده شير را به آن اضافه نماييد. به هيچ عنوان شير را به صورت يكباره به محتوا اضافه نكنيد.حال بايستي تا زماني كه مراحل پخت به صورت كامل انجام مي‌شود، درب ظرف را باز گذاشته و آن را حرارت دهيد. شما مي‌توانيد هرچند وقت يكبار نيز سوپ را هم زده و بگذاريد تا آماده شود. اين مدت 1 ساعت به طول خواهد انجاميد. شما مي‌توانيد بعد از 1 ساعت، بگذاريد تا سوپ باقي بماند و غليظ تر شود.

همچنين شما مي‌توانيد به مدت چند دقيقه قبل از سرو موادي همچون آبليمو و فلفل را نيز اضافه نماييد. آن را هم زده و تست كنيد. حال مي‌توانيد با جعفري خرد شده و نيز خامه اين ماده را تزئين نماييد.

 

سوپ جو با رب گوجه فرنگيروش ديگر براي طرز تهيه سوپ جو با رب گوجه فرنگي است كه در اين حالت داريم:
ماده موردنياز مقدار موردنيازپياز 2 عدد متوسطهويج 2 عدد متوسطسينه مرغ نصف يك سينه كاملرب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري سر پرنمك، فلفل سياه و زردچوبه به مقدار موردنيازروغن مايع 1 قاشق غذاخوريجعفري خرد شده 2 قاشق غذاخوريجو خرد شده 2 قاشق غذاخوريابتدا داريم:
براي طرز تهيه اين ماده لازم است در اولين مرحله جو پوست كنده را در مقداري آب خيسانده و نيز آن را به مدت 6 ساعت كنار بگذاريد. حال بايستي بگذاريد تا كامل خيس خورده و از شب قبل بهتر است اين كار را انجام دهيد.حال جو پوست كنده را با چند ليوان آب درون يك قابلمه ريخته و بگذاريد حرارت ببيند. اين حرارت را متوسط درنظر گرفته و هر چند دقيقه يكبار هم آن را هم بزنيد. اين كار باعث مي‌شود تا سوپ شما ته نگيرد. جو را تا زماني كه لعاب بيندازد، بر روي حرارت بگذاريد. حال با لعاب انداختن اين ماده، مي‌توانيد آن را از روي حرارت برداشته و كنار بگذاريد.حال بايستي يكي از پيازها را پوست گرفته و به صورت ريز خرد نماييد. قابلمه‌اي را براي تهيه اين سوپ روي حرارت گذاشته و 1 قاشق غذاخوري روغن مايع را به آن اضافه نماييد. در صورتي كه روغن بيش از حد در قابلمه اضافه شود، سوپ چرب مي‌گردد.حال پياز خرد شده را در قابلمه ريخته و بگذاريد تا تفت بخورد. سپس مي‌توانيد هويج‌ها را به صورت نگيني ريز خرد نماييد و با رنده درشت آن را خرد كنيد. اين ماده را به پياز تفت داده شده اضافه كرده و بگذاريد تا چند دقيقه به همراه آن تفت بخورد.حال زردچوبه و نيز فلفل سياه را تفت داده و بگذاريد تا ادويه‌ها را به خورد پياز و هويج بدهند. سينه مرغ را به همراه 2 ليوان آب و نيز 1 ليوان پياز و با مقداري جعفري خرد شده در يك قابلمه بيفزاييد.آن را روي حرارت گذاشته و بگذاريد تا نيم پز گردد. شما مي‌توانيد با آب پز كردن سينه مرغ در ابتداي آشپزي، آن را تا رسيدن به اين مرحله از پيش آماده كنيد.حال نوبت آن است كه مرغ را ريش ريش كرده و به مخلوط هويج و پياز بيفزاييد. اين ماده را به همراه مقداري پياز و هويج تفت داده و سپس سينه مرغ را كمي سرخ نماييد. حال بايستي جو را به همراه 4 ليوان آب به قابلمه‌اي اضافه كرده و حرارت را در زير قابلمه زياد كنيد تا آب آن سريعتر جوش كند.آب جوش آمده را در اين حالت با حرارت كمتر بگذاريد تا طعم آن جا بيفتد. سپس بايستي در 30 دقيقه انتهايي طرز تهيه سوپ مرغ، رب گوجه را با مقدار روغن به ماهيتابه اضافه نموده و در يك تابه كوچك آن را تفت دهيد. اين كار طعم خام رب را مي‌گيرد.حال رب را با نصف ليوان آب جوش تركيب كرده و بگذاريد تا يكدست شود. سپس بايستي آن را به سوپ اضافه كرده و بگذاريد تا 15 دقيقه پاياني با نمك كافي و ديگر مواد طعم دار شود (اين موارد را اضافه كنيد). حال جعفري خرد شده را نيز به آن اضافه كرده و سپس درب قابلمه را برداريد تا انتهاي كار.براي تزئين جعفري خرد شده و براي سرو آبليمو و نيز ليمو ترش پيشنهاد مي‌شود.طرز تهيه سوپ جو بدون شيرسوپ‌هاي جو مي‌توانند به روش‌هاي مختلفي تهيه شوند. شما همچنين مي‌توانيد آن را بدون استفاده از سوپ جو نيز تهيه كنيد كه در اين حالت مي‌توان گفت:


ماده موردنياز مقدار موردنيازجو پرك 1 ليوانسينه مرغ ريش ريش شده 1 سينههويج رنده شده 5 عددپياز متوسط خرد شده 1 عددجعفري خرد شده مقدار موردنيازسيب زميني خرد شده يك عدد متوسطآب مرغ 4 ليوانبرنج نصف ليواننمك، زردچوبه، ادويه به ميزان موردنيازحال داريم:
ابتدا بايستي جو و برنج را با آب در قابلمه اضافه كرده و سپس آن را بر روي شعله آتش بگذاريد.حال لازم است تا بعد از نرم و پخته شدن جو و برنج، آب مرغ را به آن اضافه كنيد. سپس هويج و سيب زميني را با جو و برنج مخلوط كرده و سوپ خود را لعاب دار نماييد.مرحله بعدي از طرز تهيه سوپ جو بدون شير آن است كه سينه مرغ را پخته و ريش ريش كنيد. حال بايستي آن را در سوپ بريزيد و تكان دهيد.حال در يك ماهيتابه خرد شده، اين ماده را به همراه روغن و زردچوبه و نيز نمك با آب رقيق كرده و تركيب كنيد.شما مي‌توانيد براي خوشمزه‌تر كردن اين ماده، به ميزان 2 – 3 قاشق غذاخوري رب گوجه را به آن اضافه كرده و سپس سوپ خود را به يك سوپ قرمز تبديل كنيد.
حال مواد داخل ماهيتابه را در قابلمه ريخته و آنها را خوب هم بزنيد. شما مي‌توانيد به جاي شير، براي مزه دار كردن آن سوپ از آبليمو استفاده كنيد كه در اين حالت بهتر است آن را به ميزان 2-3 قاشق در آخرين مرحله به سوپ اضافه كنيد.در نهايت نيز بايستي زماني كه سوپ جا افتاد و وقتي كه غليظ شد، از جعفري به عنوان تزئين استفاده كنيد.

 

طرز تهيه سوپ جو پركيكي از سوپ‌هايي است كه مي‌توان آن را سريع آماده كرده و براي مهماني‌ها و مجالس مي‌تواند مناسب باشد. در اين حالت ابتدا مواد زير را تهيه كنيد:
ماده موردنياز مقدار موردنيازجو پرك 1 پيمانهرب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوريهويج متوسط 1 عددسبزي سوپ 3 قاشق غذاخوريپياز 1 عددزرشك 2 قاشق غذاخوريرب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوريسينه مرغ نصف عددنمك و فلفل به ميزان موردنيازبا تهيه اين مواد حال مي‌توانيد مراحل زير را در طرز تهيه سوپ انجام دهيد كه عبارت است از:
ابتدا لازم است جو پرك را شسته و سپس پياز را رنده كنيد. حال بايستي جو پرك و نيز سينه مرغ را درون قابلمه ريخته و آب بريزيد تا با حرارت ملايم پخته شود.مرحله بعدي آن است كه هويج را پوست گرفته و ريز كنيد. آن را به مواد اضافه نماييد.سينه مرغ پخته شده را از قابلمه خارج نموده و آن را به حالت ريش ريش درآوريد.حال دوباره مرغ ريش ريش را به درون قابلمه برگردانده و رب گوجه را به آن اضافه نماييد.در نهايت بايستي سوپ جا افتاده را با نمك و فلفل و سبزي و زرشك با هم تركيب نموده و از روي حرارت آن را برداريد.برخي نكاتي كه در اين زمينه لازم است به آن توجه كنيد شامل موارد زير هستند:


جو پرك از آن دسته موادي است كه زود پخته شده و آب مي‌اندازد.نبايد در زمان پخت، درب قابلمه را كامل ببنديد؛ چراكه هنگام پخت، جو كف كرده و از قابلمه سر مي‌رود.شما مي‌توانيد در تزئين اين نوع سوپ، از سبزي و زرشك استفاده كنيد. اما نبايد آن را درون سوپ در زمان پخت اضافه نماييد.همچنين شما مي‌توانيد به جاي گوجه فرنگي و رب آن، از شير و خامه استفاده كنيد. در اين حالت سوپ شما سفيد مي‌شود و بايستي مقدار آب آن را كم كنيد.

 

طرز تهيه سوپ شيراگر قصد داريد تا يك سوپ با محتواي شير تهيه كنيد، مي‌توانيد از آموزشي كه براي طرز تهيه سوپ جو بيان شد (3 تيتر قبل) استفاده نماييد. سوپ شير را مي‌توان از جمله غذاهاي خوشمزه و بين المللي دانست كه در آن مواد متنوعي به كار مي‌رود و مي‌تواند در كنار خامه نيز با كالري بيشتري همراه باشد.
طرز تهيه سوپ ورميشلسوپ ورميشل كه مي‌توان آن را به عنوان سوپ رشته فرنگي نيز ناميد، از جمله سوپ‌هاي خوشمزه و مقوي است كه مي‌توانيد از آن در درمان سرماخوردگي هم استفاده كنيد. از سوي ديگر، اين ماده به صورت پيش غذا در بسياري از موارد قابل استفاده است. توجه كنيد كه لعاب اين نوع سوپ زياد است. چراكه از رشته‌هاي آردي در آن استفاده مي‌شود. حال در مورد طرز تهيه سوپ ورميشل مي‌توان گفت:
ماده موردنياز مقدار موردنيازگوجه فرنگي 1 عدد بزرگپياز 1 عدد بزرگهويج 2 عدد متوسطرب گوجه فرنگي 1 قاشق غذاخوريسينه مرغ 250 گرمرشته ورميشل خرد شده 1 پيمانهجعفري، ليمو ترش براي تزئين و طعم دهينمك، فلفل سياه و زردچوبه به ميزان موردنيازحال در رابطه با طرز تهيه سوپ ورميشل مي‌توان گفت:
ابتدا لازم است تا آب را درون يك قابلمه ريخته و سپس آن را حرارت دهيم. حال بايستي آن را به جوش آورده و مرغ را به همراه مقداري زردچوبه به قابلمه بيفزاييم. سپس بايستي صبر كنيد تا به مدت 5 دقيقه محتواي آن جوشيده و مرغ را از آب بيرون آوريد.حال بايستي يك قابلمه را براي تهيه سوپ در نظر گرفته و آن را حرارت دهيد. به آن كمي روغن اضافه كرده و پياز تميز و خرد شده را به آن بيفزاييد. سپس بايستي آن را كمي تفت داده و نرم كنيد. مقداري زردچوبه را به قابلمه اضافه كنيد و پياز را تفت دهيد. حال بگذاريد تا يكدست شود.در مرحله بعدي لازم است تا مرغ را ريز كرده و آن را به قابلمه‌اي كه پياز دارد اضافه نماييد. حال آن را تفت داده و به ميزان 4 ليوان آب جوش به قابلمه اضافه كنيد. حرارت را در زير قابلمه كاهش دهيد.حال بايستي گوجه فرنگي را به صورت پوست كنده خرد كنيد و به همراه هويج كه خرد شده‌اند، به قابلمه اضافه كنيد. (ابتدا 20 دقيقه صبر كرده و سپس اين مواد را اضافه كنيد). بگذاريد تا 15 دقيقه ديگر گذشته و سپس سيب زميني را نيز اضافه كنيد.حال بايستي رب گوجه را با كمي روغن تفت داده و به آن نمك، فلفل اضافه كنيد. رشته ورميشل را نيز با تركيب اين مواد در سوپ مخلوط كرده و كامل آن را هم بزنيد. توجه كنيد كه رشته‌ها بهم نچسبد. سپس بايستي به مدت 15 دقيقه به سوپ زمان داده و بگذاريد تا رشته‌ها از هم باز شوند. اين كار را انجام دهيد تا لعاب بيندازد. حال مي‌توانيد سوپ را در ظرف خود كشيده و آن را به همراه ليمو و جعفري خرد شده و تازه تزئين كنيد.

 

طرز تهيه سوپ سبزيجاتطرز تهيه سوپ با محتواي سبزيجات را در ادامه براي شما معرفي مي‌كنيم كه به شرح زير مي باشد:
ماده موردنياز مقدار موردنيازهويج 1 عدد (بزرگ)جعفري به مقدار موردنيازرب گوجه فرنگي 1 قاشق غذاخوريآبليمو ترش به مقدار كافيكدو سبز 1 عدد (بزرگ)جو پوست كنده 1 و نيم پيمانهآب گوشت با آب مرغ به مقدار موردنيازماكاراني با رشته سوپي به مقدار موردنياز (اختياري)نمك، پاپريكا، زردچوبه و فلفل سياه به مقدار موردنيازحال در رابطه با طرز تهيه سوپ سبزيجات با اين مواد مي‌توان گفت:
ابتدا لازم است تا جو را درون كاسه‌اي آب بگذاريد تا خيس بماند. سپس هويج را شسته و آن را تميز مي‌كنيم.سپس بايستي هويج را به صورت ريز ريز كرده و آن را با كدو سبز بشوييد. حال نوبت آن است كه هويج را رنده كنيد (درشت). حال پوست پياز را جدا كرده و سپس آن را بشوييد. آن را نگيني خرد كرده و در يك قابلمه با روغن تفت دهيد. سپس مواد طعم دهنده از جمله نمك، فلفل سياه، پاپريكا، زردچوبه را به محتواي اين ظرف اضافه مي‌كنيم.زماني كه بوي خامي از مواد آن حذف شد، جو را داخل آبكش ريخته و مي‌گذاريم تا آب اضافي آن خارج گردد. حال آن را به پياز اضافه مي‌كنيم.حال بايستي كدو سبز را همراه با هويج به جو اضافه نموده و آن ها را مخلوط مي‌كنيم.آب گوشت يا مرغ را به سبزيجات اضافه كنيد. سپس بايستي آنها را هم زده و بگذاريد تا به مدت 20 – 30 دقيقه جوش بزند. حال بگذرايد تا سبزيجات پخته شده و جعفري را بشوييد. درون آبكش بگذاريد و آن را آماده نماييد.زماني كه آب جعفري گرفته شد، آن را ريز كرده و به سوپ خود اضافه كنيد. حال لازم است ماكاروني را با رشته سوپ به قابلمه اضافه نموده و بگذاريد تا بپزد.همچنين موادي مانند رب گوجه فرهنگي، آب ليمو ترش را با هم مخلوط كنيد. اين كار باعث مي‌شود تا رب گوجه در سوپ باز گردد. حال بگذاريد تا سوپ به مدت 10 دقيقه جوشيده و جا بيفتد.در مرحله نهايي بايستي قابلمه را از روي حرارت برداشته و سوپ را سرو كنيد.

 

طرز تهيه سوپ تره فرنگياز جمله سوپ‌هايي با مواد اوليه گياهي و متفاوت مي‌توان به سوپ تره فرنگي اشاره كرد كه اگر قصد تهيه آن را داريد، مي‌توانيد از مواد و دستورالعمل زير استفاده كنيد:
ماده موردنياز مقدار موردنيازشير 1 ليترزرد تخم مرغ 1 عددتره فرنگي 6 عدد (متوسط)آرد سفيد 2 قاشق غذاخوريقلم گوساله 1 عددخامه 50 گرمنمك، فلفل و زردچوبه به ميزان موردنيازروغن مايع به ميزان موردنيازحال داريم:
ابتدا بايستي براي طرز تهيه سوپ تره فرنگي، ماده اصلي آن يعني تره فرنگي را تميز كرده و آب اضافي آن را بگيريد. سپس بايستي آن را در يك قابلمه حرارت داده و به آن 2 ليوان آب اضافه كنيد.مرحله بعدي آن است كه بگذاريد تا آب جوش آمده و تره فرنگي‌هارا خرد نماييد. سپس بايستي زماني كه آب جوش آمد، تره فرنگي را با قلم گوساله و نيز زردچوبه در آب جوش بگذاريد.حال بايستي حرارت را ملايم نموده و بگذاريد تا قلم و تره فرنگي‌ها در مدت 1 ساعت در آب پخته شوند. زماني كه مغز اين قلم‌ها درون آن پخته شد، مي‌توانيد مغز آن را خارج نماييد.در مرحله بعدي از طرز تهيه سوپ تره فرنگي، بايستي مغز قلم گوساله را با آب باقي مانده و نيز تره فرنگي در يك غذاساز قرار داده و كامل ميكس كنيد. اين كار را انجام دهيد تا مواد غذايي پوره شود. حال يك كاسه را درنظر گرفته و پوره را درون آن بگذاريد.آن قابلمه را روي حرارت گذاشته و روغن را به آن اضافه نماييد. سپس آرد را بيفزاييد و آن را تفت دهيد. زماني كه بوي خامي آرد گرفته شد و رنگ آن كمي تغيير كرد، كم كم به آن شير را بيفزاييد.هم بزنيد تا آرد حالت گلوله‌اي به خود نگيرد. سپس بايستي پوره تره فرنگي را به قابلمه مان اضافه كنيم و مواد طعم دهنده از جمله نمك، فلفل سياه را به آن بيفزاييد.براي پخت در ادامه درب قابلمه را باز بگذاريد و اجازه دهيد تابه مدت موردنياز كامل سوپ پخته شود. زماني كه به انتهاي اين فرآيند رسيديد (10 دقيقه آخر)، بهتر است يك زرده تخم مرغ را از لختگي با چنگال در آورده و به سوپ بيفزاييد. حال مواد را كامل مخلوط كرده و بگذاريد تا كمي جوش بزند. حال با گذشت اين ده دقيقه انتهايي، مواد را درون يك ظرف ريخته و با خامه تزئين مي‌كنيم.

 

طرز تهيه سوپ كدو حلواييشما مي‌توانيد به خصوص در فصل زمستان و پاييز، از سوپ كدو حلوايي استفاده كنيد كه يك غذاي بسيار مقوي به حساب مي‌آيد. در اين حالت مي‌توان گفت:
ماده موردنياز مقدار موردنيازكدو حلوايي 3 ليوان (خرد شده)سيب زميني 1 عددسير 1 عددهويج 1 عددجو پرك 1 قاشق غذاخوريآب گوشت 2 ليوانرزماري 1 شاخه (اختياري)خامه صبحانه 2 قاشق غذاخوريزردچوبه و روغن به ميزان موردنيازنمك و فلفل سياه به مقدار موردنيازحال در اين رابطه دستورالعمل زير را داريم:
ابتدا لازم است تا پيازها را به صورت نگيني خرد كرده و با روغن آنها را در يك قابلمه تفت دهيم.سپس بايستي به آن كمي نمك، زردچوبه و نيز فلفل سياه اضافه كرده و تفت دهيم. به سراغ سير رفته و زماني كه سير رنده شود، آنها را به قابلمه اضافه مي‌كنيم. آن را تفت داده تا با اين كار عطر سير از بين برود.پوست كدو حلوايي را گرفته وآن را به قابلمه مي‌افزاييم. با مواد ديگر تفت داده و 2 ليوان آبجوش را به قابلمه مي‌افزاييم. حال صبر مي‌كنيم تا اين ماده كامل پخته شود.در اين زمان هويج و سيب زميني را پوست گرفته و آن را ريز ريز مي‌كنيم. به آن رزماري اضافه كرده و درب قابلمه را مي‌گذاريم تا كامل بپزد. اين كار را به مدت 30 دقيقه مي‌گذاريم انجام شود.بعد از اين، بايستي به مدت 30 دقيقه عصاره گوشت را با مقداري نمك و ادويه به قابلمه اضافه نموده و مي‌گذاريم تا سوپ به مدت 30 دقيقه ديگر هم پخته شود. رزماري را بعد از پخت از قابلمه بيرون آورده و دور مي‌ريزيم.حال سوپ را با كمك يك ميكسر به حالت پوره در آورده و مي‌گذاريم تا با يك حرارت كم در غلظت موردنظر ما برسد. سپس سوپ را درون ظرف سرو مي‌كنيم.

 

طرز تهيه سوپ قارچطرز تهيه سوپ قارچ را كه يكي از پرمصرف ترين نوع سوپ در دنيا است در اين قسمت به شما معرفي مي‌كنيم كه به شرح زير مي‌باشد:
ماده موردنياز مقدار موردنيازقارچ 500 گرمخامه صبحانه 4 قاشق غذاخوريآب مرغ 3 ليوانآب 3 ليوانآرد سفيد 4 قاشق غذاخوريپياز 1 عدد (درشت)جو پرك نصف پيمانهكره 50 گرمنمك و فلفل سياه به ميزان موردنيازپودر سير و روغن به ميزان موردنيازحال داريم:


ابتدا لازم است تا پياز را به حالت نگيني خرد كرده و آن را در يك قابلمه مناسب حرارت دهيم. حال بايستي به آن روغن اضافه كرده و پياز در قابلمه تفت دهيم.مرحله بعدي آن است كه كره را به قابلمه بيفزاييد و بگذاريد تا كامل ذوب شود. قارچ ها را كامل شسته و بگذاريد تا سفت شود. آنها را به صورت ورقه ورقه خرد كرده و به قابلمه اضافه كنيد.پس از افزودن قارچ‌، حرارت را زياد كرده و آنها را كامل تفت مي‌دهيم. اين كار را ادامه مي‌دهيم تا آب قارچ‌ها كامل گرفته شود. سپس بايستي آرد را به قابلمه اضافه نموده و حرارت زير قابلمه را كم كنيم.آرد را كمي تفت داده و خامي‌اش را مي‌گيريم. مي‌گذاريم تا مدت 3 دقيقه از تركيب اين ماده گذشته و آب مرغ را به آن به صورت آهسته و كم اضافه مي‌كنيم. حال بايستي آب را با شير گرم اضافه نموده و مواد را كامل هم بزنيد.سپس بگذاريد تا قارچ‌ها پخته و بعد از 30 دقيقه جو پرك را به قابلمه اضافه مي‌كنيم. طعم سوپ را چشيده و در صورتي كه مواد طعم دهنده آن كم باشد، نمك، فلفل سياه يا غيره را اضافه مي‌كنيم. درب قابلمه را باز گذاشته تا تبخير بيشتر شود و غلظت مطلوب سوپ ايجاد گردد.حال يك ملاقه از سوپ را به كاسه اضافه نموده و آن را با خامه تركيب مي‌كنيم. با اين كار سوپ ما يكدست خواهد شد. حال سوپ را سرو مي‌كنيم.طرز تهيه سوپ مرغ و قارچيكي ديگر از موادي كه مي‌تواند براي غذاي زمستاني بسيار مناسب باشد، مرغ و قارچ‌ها هستند كه در اين رابطه مي‌توان گفت:
ماده موردنياز مقدار موردنيازقارچ 300 گرمنخود فرنگي 50 گرمكره 50 گرمپياز سرخ شده نصف قاشق غذاخوريبال و گردن مرغ 300 گرمجعفر خرد شده، فلفل خرد شده به ميزان موردنيازهويج 2 عددشير 1 ليوانخامه 3 – 4 قاشق غذاخورينمكو فلفل سياه به مقدار موردنيازپودر سير ¼ قاشق غذاخوريحال داريم:


در ابتدا لازم است تا قارچ ها را شسته و آنها را عمودي خرد كنيد. سپس بايستي آن را در روغن سرخ نموده و بال و گردن مرغ را با پياز سرخ نماييد. هويج را شسته و خرد كنيد. سپس بايستي مواد ديگر از جمله نخود فرنگي و فلفل دلمه‌اي را به همراه نمك با زردچوبه تفت دهيم. يك استكان آب را اضافه كرده و آن را مي‌پزيم. حال بايستي صبر كنيم تا مقدار آن غليظ شود.مرحله بعدي آن است كه آرد را به همراه كره مقداري تفت داده و نمك و فلفل را به آن بيفزاييم. سپس بايستي شير را كم كم اضافه كرده و هم بزنيد.سپس بايستي استخوان‌هاي مرغ را برداشته و آن را به همراه آرد و مخلفات اضافه نماييد. قارچ را سرخ كرده به سوپ اضافه نماييد و سوپ را نيز هم بزنيد. سپس بايستي پودر سير را اضافه كرده و غلظت سوپ به حد دلخواه خود برسانيد. جعفري را اضافه كرده و بگذاريد تا سوپ بيشتر پخته شود.حال نوبت آن است كه سوپ را از حرارت برداشته و خامه را به آن اضافه كنيد. حال مي‌توانيد آن را ميل كنيد.

 

طرز تهيه سوپ بدون سبزيبراي حالت ديگري كه مي‌توان در مورد طرز تهيه سوپ بدون سبزي بيان كرد، پيشنهاد مي‌كنيم سوپ گوجه با خامه را تهيه كنيد كه در اين حالت مي‌توان گفت:
ماده موردنياز مقدار موردنيازجعفري 100 گرمروغن 1 قاشق غذاخوريآب 1 ليوانخامه صبحانه 100 گرمعصاره مرغ 2 عددپودر سير، نمك و فلفل سياه به ميزان موردنيازحال در اين رابطه بايد گفت:
ابتدا بايستي گوجه فرنگي را كامل شسته و سپس آن را قاچ بزنيد. حال بايستي آن را با نمك و جعفري تازه ميكس كنيد.سپس بايستي داخل قابلمه را روغن ريخته و منتظر بمانيد تا روغن آن گرم شود.حال بايستي پودر سير را به قابلمه اضافه نموده و آن را تا چند ثانيه تفت دهيد. عطر و بوي سير را كامل احساس كرديد نوبت آن است كه گوجه فرنگي و نيز جعفري پوره شده را به قابلمه اضافه نماييد.طرز تهيه سوپ پياز براي مريضاز جمله دستورالعمل‌هايي كه مي‌توان براي طرز تهيه سوپ پياز به خصوص براي بيماران بيان كرد، بايد گفت:


ماده موردنياز مقدار موردنيازپياز 2-3 عددروغن به ميزان موردنيازآرد 2 قاشق چاي خوريآب مرغ 1 ليترخامه و شير به ميزان موردنيازليمو جعفري براي تزئينحال ابتدا بايستي پيازها را كامل خورد كرده و آن را با روغن تفت دهيد. سپس زماني كه شفاف شدند، بايستي سير را رنده كرده و آن را كامل بكوبيد. حال زمان آن است كه كره را به آن اضافه كرده و 2 قاشق آرد نيز به محتواي ظرف اضافه نماييد. اين كار باعث مي‌شود تا خامي آرد گرفته شود. حال بايستي تركيب شما به رنگ كرمي در آمده و سپس مي‌توانيد يك ليتر آب مرغ به آن اضافه نماييد. حال در آخرين مرحله بايستي خامه را با يك ليوان شير رقيق نموده و آن را به سوپ اضافه نماييد. حال شما مي‌توانيد غذاي حاضر را با ليمو جعفري تزئين نماييد.

 

انواع سوپ هاي رستورانيسوپ به عنوان يكي از بهترين غذاهايي شناخته مي‌شود كه مي‌توانيد از آن به عنوان پيش غذا و يا غذاي اصلي استفاده كنيد. به همين خاطر يكي از اصلي‌ترين منوهاي رستوران‌ها همين نوع مواد غذايي هستند. در اين رابطه مي‌توان به انواع مدل‌هاي سوپ اشاره كرد كه در رستوران‌ها ارائه مي‌شوند. اين موارد عبارتند از:
سوپ جو قرمز با مرغ مجلسي،سوپ گولاش مجاري،سوپ زرشك با جو يا ورميشل،سوپ برش روسي،سوپ ورميشل و گشنيز،سوپ كلم بروكلي،سوپ شير با جو پوست كنده،سوپ پاي مرغ،سوپ گوجه فرنگي با برنج.انواع سوپ رژيميشما همچنين مي‌توانيد از اين نوع غذاها براي كاهش وزن استفاده كنيد. در رابطه با طرز تهيه سوپ رژيمي بايد به اين نكته اشاره كرد كه اين نوع غذاها، به شرط آنكه در محتواهاي مختلفي پخته شوند، مي‌توانند يك غذاي بسيار مناسب براي مواد پرچرب باشند. از سوي ديگر برخي از افراد با هدف كاهش وزن، رژيم غذايي خود را محدود مي‌كنند كه اين باعث مي‌شود بدن آنها نتواند مواد لازم را دريافت كرده و روز به روز ضعيف‌تر شوند. اين درحالي است كه سوپ با داشتن مواد مختلف، مي‌تواند بسيار مقوي و در عين حال كم چرب باشد.
در رابطه با انواع سوپ‌هاي رژيمي شما مي‌توانيد از پيشنهادات زير استفاده كنيد:
سوپ گل كلم،سوپ عدس قرمز،سوپ پياز قهوه‌اي،سوپ كلم،سوپ سبزيجات و ارزن،سوپ كدو تنبل كبابي.

 

طرز تهيه سوپ بيمارستانيبراي كساني كه دچار بيماري شده‌اند، ممكن است غذاهاي سرخ شده يا فست فودها نتوانند نياز آنها را به يك ماده مقوي برطرف كنند. بنابراين همين عامل باعث شده است تا سوپ‌ها را بتوان حتي به عنوان يك وعده كامل غذايي با ارزش در نظر گرفت. در كنار طرز تهيه سوپ بايد بدانيد اين مواد هم براي سلامتي مفيد هستند و هم مي‌توانند به نياز بدن در آب رساني، تقويت دستگاه ايمني و رساندن مواد معدني كمك كنند.
طرز تهيه سوپ براي بيمار عمل شدهشما مي‌توانيد براي طرز تهيه سوپ بيماران از چندين دستورالعملي كه تاكنون بيان شده است استفاده كنيد كه عبارتند از:
سوپ ساده،سوپ پيازسوپ براي سرماخوردگي،سوپ مرغ،سوپ جو،سوپ سبزيجات.خوشمزه ترين سوپاگر قصد داريد براي تفريح و يا مهماني، يك سوپ خوشمزه را تهيه كنيد، مي‌توانيد در كنار طرز تهيه سوپ‌هايي كه تاكنون بيان شد، از چند پيشنهاد زير استفاده نماييد كه عبارتند از:
سوپ گوشت مجارستاني: اين نوع سوپ كه با عنوان Húsleves شناخته مي‌شود، بهترين سوپ جهان از نظر تست اطلس است كه مزه آبگوشتي بسيار جذابي دارد.سوپ Auksta Zupa: اين سوپ ليتواني، با اينكه ظاهر عجيبي دارد اما بسيار خوش طعم است. از جمله مواد اصلي آن مي‌توان به كفير، چغندر، تخم مرغ، خيار و غيره اشاره كرد.سوپ Fagiolata: اين سوپ كه از ظاهر زيباي آن هم مي‌توان به ملس بودن آن پي برد، يكي از بهترين پيشنهادهايي است كه مي‌توانيد براي طرز تهيه سوپ مهماني و يا سفر درنظر بگيريد. اين سوپ ايتاليايي از لوبيا تهيه مي‌شود.سوپ Penang Laksa: در نهايت نيز مي‌توان به يك نوع سوپ مالزيايي اشاره كرد كه به صورت خياباني تهيه و عرضه مي‌شود. اين نوع سوپ مزه شيرين و ترشي دارد كه در آن نودل، آبگوشت ماهي تند، خمير ميگو و گياهان تازه به كار مي‌رود.

 

طرز تهيه سوپ: انواع مدل هاي ساده، با سبزي، جو، مرغ


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۴۶:۴۶ ] [ شهر نيوز ]

متن آهنگ فرق تو با همه جاهاي تو دنيا واسم اينه عليرضا طليسچي


فرق تو با همه جاهاي تو دنيا واسم اينه

اين كه آغوش تو بي خطرترين جاي زمينه!♫!


آهنگ جديد عليرضا طليسچي به نام «فرق تو با همه جاهاي تو دنيا واسم اينه»

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۲۵:۳۵ ] [ شهر نيوز ]

زمين موردنظر به متراژ 166 متر در محدوده شلمان قرار دارد. شلمان در مسير لنگرود- رودسر است و از نظر دسترسي موقعيت مناسبي دارد. تمامي مراكز خريد، رفاهي از جمله سوپرماركت، كافه و رستوران، فروشگاه هاي زنجيره اي و غيره در دسترس شما قرار دارند. املاك آرمان


كاربري اين زمين مسكوني مي باشد.  از مزاياي خريد اين زمين مسكوني مي توان به سند تك برگ آن اشاره كرد.  دورتادور زمين كاملا محصور شده است. با توجه به بافت مسكوني و ساخت و ساز هاي انجام شده در اين منطقه، خريد اين زمين گزينه عالي به جهت ساخت خانه دلخواه شما مي باشد. تمامي امتيازات آب، برق و گاز در پاي زمين قرار دارد. محيط امن و آرام اين منطقه از ديگر مزاياي خريد اين زمين مسكوني به شمار مي آيد كه ارزش خريد را دو چندان كرده است.


لطفا براي آگاهي از قيمت به روز با مشاورين ما در ارتباط باشيد. 

https://amlakarman.com/property-location/otaghvar-land/
شعار ما آرماني بيانديشيم، آرماني زندگي كنيم.


جزئيات

شناسه ملك: 7252                               مساحت زمين (مترمربع): 166 مترمربع

قيمت كل (تومان): 747ميليون                  وضعيت: براي فروش

نوع زمين: مسكوني                             قيمت هر متر مربع (تومان): 4500000

https://amlakarman.com/property-location/leylakooh-road-land/

امكانات

آب

برق

گاز



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۴۳:۵۶ ] [ شهر نيوز ]

متن آهنگ دلتنگي من با هميشه فرق داره بابك جهانبخش


يه عمره از تو با خودم دروغ ميگم
تويي كه خيلي آرومم ترجيح ميدي
صد بار گفتم بي تو ميميرمو رفتي
من باورم ميشه بگو كه نشنيدي
آخر يه روزي پاي تو از دست ميرم
ميميرمو يكبارم منو نديدي
شايد يكم زود دست من رو شد كه هر بار
گفتم بهت حالم خرابه دير رسيدي
دلتنگتم حضورتو نياز دارم
اين فاصله سزاي اين وابستگي نيست
با التماس من اگه هم چيزي ميگي
حرفاي تو اون چيزي كه بايد بگي نيست
جز خنده هايي كه ازم دريغ كردي
اين زندگي هيچ چيزي جذابي نداره
دلتنگ نيستيو نميدوني چه سخته
يه خاطره تو جمع اشكتو دراره
آخر يه روزي پاي تو از دست ميرم
ميميرمو يكبارم منو نديدي
شايد يكم زود دست من رو شد كه هر بار
گفتم بهت حالم خرابه دير رسيدي
دلتنگي من با هميشه فرق داره
ترس من از نبودنت تغيير كرده
با اينكه يك عمر ميگذره كه نيستي اما
هر شب جاي خاليت ميگه دير كرده

 آهنگ جديد بابك جهانبخش به نام «دلتنگي من با هميشه فرق داره»


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۳۵:۳۷ ] [ شهر نيوز ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب